Qui est Grégoire Fray?  Odgovor nije baš jednostavan a ni kratak. Možda je za početak najbolje reći vegetal noise maker mada i to zahteva dodatno objašnjenje. Grégoire je belgijski muzičar iz Brisela najpoznatiji kao mastermind post-industrial/alternative benda Thot koji svoj zvuk karakteriše upravo terminom vegetal noise.

Više se i ne sećam kako sam počeo da slušam Thot. Verovatno sam na nekom od muzičkih blogova nabasao na singl “Moved hills” sa njihovog albuma “Obscured by the wind” iz 2011. godine i postao instant fan. Thot je do sada toliko nabudžio diskografiju bogatu albumima, singlovima, EP-jevima i remixima da je jako teško snaći se na njihovom bandcamp profilu gde je sve postavljeno za “daj šta daš ili ne daj uopšte” download.

Međutim ovaj tekst nije posvećen samo tome koliko im je kul muzika već više pristupu koji ovaj muzičar ima kada je u pitanju promocija muzike i odnos prema fanovima. O tome ću vam pisati iz prve ruke. Naime odmah nakon otkrivanja benda nekako sam stupio u kontakt sa tim čovekom. Mislim da me je čak i sam iscimao kada je video koliko njihove muzike šerujem po facebooku. Nakon razmene nekoliko uopštenih mejlova o muzici pitao me je da li bih hteo da učestvujem u promociji (tada) novog albuma “The city that dissapears”. Naravno da sam hteo iako mi nije bilo baš najjasnije kako očekuje da mu pomognem iz Srbije. Objasnio mi je da se radi o tome da želi da mu fanovi iz svih krajeva sveta pošalju snimke iz svog grada gde će snimiti parolu iz refrena : “We are the rhytm, the hope and the answers”. I dignem se ja jedno jutro s Kaćom i Bokijem, odemo u onu osnovnu školu u Durlan gde sam malo kiso i bacao jaknu po dvorište dok nismo snimili krštenih 10 sekundi. Pošaljem mu klip koji je on potom smešao sa ostalima i napravi zvaničan tizer za novi singl. Tu je bio kraj prve faze nakon koje sam iz Belgije dobio pismo sa stikerima koje sam lepio po komšiluku.

 

rha
Dušanova vs. Vojvode Mišića

Druga faza je bila zamišljena tako da svi koji su učestvovali u projektu na maternjem jeziku izrecituju prvu strofu pomenute pesme čiji nam je tekst svima  prosledio u mejlu. Ok, odem do Đoleta i krenem da kobajagi recitujem u mikrofon dok se on sklonio u hodnik da se smeje. Počaljem snimak i maltene zaboravim na celu priču kada se pojavio spot za pesmu gde sam u tom žamoru recitovanja na početku čuo i sebe:

Treća stvar koju smo radili bila je već totalni infinity. Fanovi iz Evrope dobili po jedan deo pesme “HTRZ”: neko bas traku, neko samo bubanj, neko gitare ili samo glas. Tu je već sve preraslo u neku vrstu zabavne igre. Ideja je bila da svako svoj deo postavi u svom gradu na onim dead drop mestima. To su javno dostupne USB flash memorije koji su ljudi štekali po celom gradu ispod klupa ili u pukotinama na zidu. Dodješ uključiš se, vidiš šta ima, prebaciš kod sebe ako hoćeš ili dodaš nešto svoje. Uz samu traku je normalno stajao i pdf tekst u kome su pored biografije benda bila i pravila “igre”. Sad se tačno i ne sećam detalja ali bila je fora da ko nađe jedan deo može na netu da potraži ostale i da ih iskoristi za izradu remixa koji su posle bili objavljeni uz singl…tako nekako. Pošto u Nišu tada nije bilo dead dropova izmandao sam Mikija da mi to obavi negde po BG-u i hvala mu što je hteo da se mlati s tim.

Zašto pišem sve ovo? Uporedo sa radom u Thotu i stalnih turneja po Evropi sa njima Grégoire je pokrenuo i solo projekat pod nazivom The Hills Mover. U pitanju je neki melanholični post folk gde dominiraju njegova akustična gitara i glas i povremeno neki sintisajzeri daleko u pozadini. Pošto je turneja sa Thotom najdalje stigla do Hrvatske sada se ukazala prilika da se detaljnije obiđe Balkan sa ovim solo projektom. Aprila je potvrđeno tri koncerta u Srbiji i ja ću se zaista potruditi da 12. aprila odem za Beograd na koncert i lično se upoznam sa čovekom iako već imam utisak da ga znam dosta dugo. Ovaj tekst možda nagovori još nekog da ode i upozna se sa melanholičnim snežnim predelima kojima odiše muzika ovog interesantnog Belgijanca. Datumi su sledeći:

– 12.04.17 – Kulturni centar GRAD (Beograd)
– 13.04.17 – dom b-612 (Novi Sad)
– 14.04.17 – Café Grunf  (Subotica)

